سه پیشنهاد جلسه اضطراری شورای سنجش و پذیرش دانشجو به شورای عالی انقلاب فرهنگی جزییات و ساعت طرح ترافیک از ۱۶ فروردین ۱۴۰۴ روش‌های پرداخت زکات فطره اعلام شد ممنوعیت تردد کلیه وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت تهران از دقایقی قبل آغاز ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان از ۱۵ فروردین صدور حکم سنگین برای ۹ متهم فساد در شورای شهر سردشت تدوین اساسنامه مدارس مجازی/ برنامه وزارت آموزش و پرورش در حوزه هوش مصنوعی ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور امروز و فردا چطور با ChatGPT عکس‌هایمان را به سبک انیمیشن‌های استودیو «جیبلی» درآوریم؟ ۵۰۵ جانباخته و ۱۲ هزار مجروح در ابتدای طرح نوروزی در کشور سازمان نظام پرستاری: کمبود ۱۰۰ هزار پرستار در بیمارستان‌های کشور مرکز مدیریت راه‌های کشور: تردد ۲۱.۶ میلیون خودرو در موج اول سفر‌های نوروزی برخورد قضایی با عوامل انتشار کلیپ خارج از شئون از یک کنسرت تشریح وضعیت ترافیکی جاده‌ها و محور‌های مسدود در روز جمعه ۸ فروردین هواشناسی ایران امروز ۱۴۰۴/۱/۸؛ بارندگی و وزش باد در ۱۱ استان

توجه به دستمزد معلمان نباید موجب بی توجهی به محتوای کتب درسی شود

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: توجه به دستمزد معلمان نباید موجب بی توجهی به محتوای کتب درسی شود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۱۸ دی ۱۴۰۳ - 2025 January 07
کد خبر: ۲۶۷۷۷۶

به گزارش راهبرد معاصر، نشست خبری احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با موضوع هفته شوراهای آموزش و پرورش و همایش ملی تقدیر از شوراهای برتر سراسر کشور صبح امروز برگزار شد.

 

محمودزاده با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین نهادهای فرهنگی و اجتماعی، رسالتی تعیین کننده در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور دارد؛ گفت: این رسالت نیازمند نقش آفرینی ارکان متعددی در بدنه حاکمیت است و بدون حضور مردم و دیگر ذی‌نفعان تحقق این رسالت ممکن نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه مهمترین سرمایه کشور نیروی انسانی است گفت: نیروی انسانی آینده ما دانش آموزان هستند که امروز توسط معلمان هدایت و تربیت می‌شوند. رهبری هم چندین بار بر این نکته تاکید کردند که دستگاه آموزش و پرورش دستگاه انسان سازی و تولید کننده نیروی انسانی است.

 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: شوراهای آموزش و پرورش با هدف همین موضوع و مشارکت دهی به همه فعالان عرصه آموزشی در سال ۱۳۷۲ کار خود را آغاز کرد. برنامه‌ریزی برای مسائل آموزشی تربیتی و فرهنگی، تمرکز زدایی و کاهش مرکز در آموزش و پرورش و تفویض اختیارات به استان‌ها و مدارس از همین سال ۱۳۷۲ در نظر مسئولان وزارت آموزش و پرورش بود.

 

وی با اشاره به اینکه شوراهای آموزش و پرورش توانسته است بخشی از مشکلات نظام آموزشی کشور را شناسایی و برای حل آن راهکار ارائه دهد گفت: از سال گذشته تصمیم گرفتیم که بخشی از تصمیم گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها در شوراهای آموزش و پرورش صورت گیرد. خوشبختانه رئیس جمهور کشورمان هم عهد و توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش دارند.

 

محمودزاده با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش دارای دو بعد سخت‌افزار و نرم‌افزار است گفت: معمولاً توجه ما به بحث امکانات و سخت‌افزار و حقوق و دستمزد ما را از بخش توجه به نرم‌افزار و محتوای مطالب آموزش داده شده باز می‌دارد. اگر بحث فضای آموزشی حقوق و دستمزد، استخدام و جذب نیروی انسانی مورد نیاز هر ساله توسط آموزش و پرورش در بیرون از آموزش و پرورش حل نشود امکان اصلاح و پیشرفت نظام آموزشی کشور ممکن نیست.

 

وی با اشاره به همایش شوراهای آموزش و پرورش گفت: از ۲۴ دی همایشی با حضور اعضای شوراهای آموزش و پرورش، پانصد نفر از مراکز استان‌ها به صورت حضوری شرکت خواهند کرد و رئیس جمهور نیز در این مراسم حضور خواهد داشت.

 

محمودزاده با تاکید بر اینکه ۱۰ دستگاه و وزارتخانه در خصوص آموزش و پرورش وظایفی به عهده دارند گفت: بخشی از این وظایف توسط آموزش و پرورش پیگیری شد و بخش دیگر را در تلاشیم با رایزنی دستگاه‌ها محقق سازیم./ مهر

ارسال نظر